Warsztaty online dla nauczycieli historii

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

30 maja 2021

27 maja 2021 r. odbyły się warsztaty online dla nauczycieli historii. Organizatorami spotkania były Archiwum Państwowe w Siedlcach i Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Siedlcach. Celem warsztatów było zainspirowanie nauczycieli do podejmowania działań mających na celu zainteresowanie uczniów wielokulturowym dziedzictwem regionu. Szkolenie poświęcone było niekonwencjonalnym metodom prowadzenia zajęć w zakresie wykorzystania źródeł w edukacji historycznej.

Tytuł spotkania nawiązywał do nagrodzonego w konkursie „Lekcje o Mazowszu” scenariusza „Polacy i Żydzi w Siedlcach – razem ale obok siebie”, opracowanego przez pracownika Archiwum, p. Beatę Troć.

Podczas warsztatów zaprezentowane zostały najciekawsze dokumenty z zasobu Archiwum Państwowego w Siedlcach dotyczące społeczności żydowskiej, wspomnienia Żydów ocalałych z Holocaustu oraz omówione zostały możliwości prowadzenia poszukiwań online, a także inicjatywy prowadzone przez archiwa państwowe oraz inne instytucje w zakresie prowadzonych działań edukacyjnych.

Ważnym elementem warsztatów była wymiana doświadczeń w zakresie edukacji historycznej oraz próba odpowiedzi na pytanie, jak interesująco prowadzić zajęcia, również w systemie pracy zdalnej.

Warsztaty poprowadziła autorka scenariusza „Polacy i Żydzi w Siedlcach – razem ale obok siebie”, p. Beata Troć, kierownik Oddziału Informacji, Udostępniania i Popularyzacji Archiwum Państwowego w Siedlcach oraz Iwona Moczydłowska, konsultant MSCDN.

Scenariusz https://www.mazovia.pl/kultura-i-turystyka/marketing-terytorialny/lekcje-o-mazowszu/art,11,scenariusze-zajec-powstale-w-ramach-iii-edycji-konkursu-lekcje-o-mazowszu.html

Witryna Google https://sites.google.com/view/polacyizydzi

Galeria

  • Powiększ zdjęcie

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2021-05-30
Data publikacji:2021-05-30
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:
Liczba odwiedzin:173